Flyers zijn een effectief marketinginstrument

0
104

Flyers worden vaak ten onrechte gezien als een oubollig marketinginstrument. Flyeren heeft echter wel degelijk impact. Met een flyer kun je jouw bedrijf, als je het goed doet, wel degelijk onder de aandacht brengen. Besluit je om flyers te gaan gebruiken als marketinginstrument? Dan hoeft dat niet veel te kosten. Een door jou ontworpen flyer kan goedkoop worden geprint of gedrukt bij een online drukkerij. Je kunt de flyers bestellen bij een drukkerij.

Ontwerp je een flyer? Zorg er dan voor dat die flyer meerwaarde biedt aan de lezer. Een flyer die iets te bieden heeft wordt niet weggegooid. Geld gooien mensen niet weg. Daarom wordt aangeraden om een flyer te maken met een kortingscode of een aanbieding. De flyer is dan interessant voor de lezer. 

Een goed ontwerp en een goede boodschap

Een flyer met een goed ontwerp en een goede boodschap is een goed marketinginstrument. Ook de manier waarop de boodschap onder de aandacht wordt gebracht heeft invloed op het resultaat van dit marketinginstrument. Flyers kunnen voor vele marketingdoeleinden tegelijk worden ingezet. Een flyer is immers dubbelzijdig. Op de ene kant van de flyer kun je bijvoorbeeld een actie zetten, terwijl je op de andere kant van de flyer informatie kunt zetten. Een flyer is een marketinginstrument dat niet direct in één oogopslag wordt vergeten. Een flyer is immers iets tastbaars. Flyers worden ergens neergelegd en ze worden dus door veel mensen gezien.

Posters zijn een effectief marketinginstrument

Waarom laat je posters drukken? Omdat posters een effectief marketinginstrument zijn. Met een poster kun je jouw product of dienst op een slimme en effectieve manier onder de aandacht brengen van jouw klanten. Posters hebben, zo is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken, meerdere positieve effecten. Zien mensen een poster? Dan zorgt die poster voor kennisvermeerdering. Ook kunnen posters het gedrag van mensen veranderen. Het gedrag van de mensen die de poster zien kan worden beïnvloed. Ze kunnen bijvoorbeeld worden aangezet om iets te kopen. Hoe dat werkt? Posters zijn een reclamemiddel met een sterke visuele kracht.  Ze hebben daardoor de neiging om in het menselijke brein te worden opgeslagen. Het koopgedrag van mensen die de posters zien kan worden beïnvloed. Natuurlijk wil je dat jouw posters door veel mensen worden opgemerkt. Posters die op de vloer zijn aangebracht worden, zo is uit onderzoek gebleken, eerder opgemerkt dan posters langs een druk voetgangersgebied of op een billboard. Daarom wordt aangeraden om jouw posters op de vloer van jouw bedrijf of winkel te plaatsen.